10 Ağustos 2014 Pazar

TEST - Kia K900 5.0


Önemli hatırlatma olarak Kia markası 1944 yılında kurulmuş ve Kore'nin ilk otomobil markası olma unvanına da sahip oldu. Kore'nin öncü markası, gerçekten ciddi otomobil üretmeye de karar verdi. 2011 yılına geldiğimizde Frankfurt Otomobil Fuarı'nda GT adlı 4 kapılı Coupe konseptini tanıttı. 2012 ortalarında ise 2013 model olarak Quoris adlı üretim modelini tanıttı. Bu model Orta Doğu, Kolombiya ve Rusya'da kendi ismiyle satılırken, memleketi Kore'de K9 adıyla satılmaya başlandı. 2013 yılının Kasım ortalarına geldiğimizde Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Quoris'in Amerika lansmanı yapıldı. Ancak Yeni Kıta'ya yine ismini değiştirerek girdi! Amerika'daki adı ise, K900! Bu araç, hakiki E Sınıfı'nda (BMW 5 Serisi, Mercedes E Sınıfı, Hyundai Genesis, Lexus GS, Cadillac CTS, Dodge Charger, Chrysler 300 gibi...) yer alıyor ve arkadan itişli bir Cadenza'dan başka bir şey değil. Önden çekişli kardeşi Cadenza ise önden çekişli E Sınıfı'nda (Hyundai Azera, Audi A6, Ford Taurus, Lincoln MKS, Toyota Avalon, Acura RLX, Chevrolet Impala, Buick LaCrosse gibi...) yer alıyor.

Otomobilin tasarımına geldiğimizde Cadenza'yı alıp biraz daha büyüterek toplattırdı ve biraz kas yaptırdı. Şık LED farlarda 16 LED ampul yer alıyor. Yol tutuşa geldiğimizde beş noktadan bağlı bağımsız ön amortisörler ve arka amortisörler yer alıyor. 18 inçlik alaşımlı jantlar standart olarak sunulurken, 19 inçlik alaşımlı jantlar isteğe bağlı olarak sunuluyor.

Oturduğumda gerçekten Avrupalı rakiplerle aynı konforu yaşatıyor. Arka koltuklara geçtiğimizde rakiplere göre yeterli genişlik elde ediyor. Arka koltuk demişken, yeterli diz mesafesini sunsa bile baş mesafesini idare edilir biçimde sunuyor. Gerek bagaj hacmi, gerekse küçük eşya gözleri de yeterli hacim sunuyor ve rakiplerin gerisinde pek kalmıyor. Otomobilin içine baktığınızda sizi 3 kollu deri kaplı bir direksiyon simidi karşılıyor. Ayrıca ısıtmalı direksiyonun da olması dikkat çekiyor. 16 farklı yöne hareket eden sürücü koltuğu, 17 hoparlörlü 900 watt gücündeki Lexicon ses sistemi, 12 kanallı amfi, 12.3 inçlik TFT dijital gösterge paneli, head-up display, Nappa deri iç döşeme, gerçek ahşap aksan, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, havalandırmalı ön koltuklar ve navigasyon ile sunuluyor. Ayrıca güvenlik köşesine geldiğimizde ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası ve KIA'nın ilk defa bir modelinde kullandığı "Rear Cross Traffic Alert" sistemi yer alıyor.

Aracı sakin kullandığımda gerçekten sakin sürüş elde ediyor. Sıfırdan 96 km/s'e 5.5 saniyede kalkıyor ve 240 km/s maksimum surat elde ediyor. Ama olur da, ben aracı istediğim gibi kullanırım diyorsanız üç farklı süspansiyon ayarı tam size göre! Bunlar Eco, Normal ve Sport. Çoğu anlamları bildikleri için fazla açıklama yapmayacağım. Gelelim en heyecanlı özelliğine. 307 kübik inçlik (5 litrelik) atmosferik benzinli ünitede 32 subap, alüminyum blok ve baş, direk enjeksiyon ve V dizilimli 8 silindirler yer alıyor. Bu özelliklere sahip üniteden 420 HP güç ve 510 NM tork elde ediyor. Bu güç 8 ileri otomatik yoluyla arka tekerleklere iletiliyor. Biz bu aracı kullanırken 22 mpg elde ettik, tabii sakin kullanmam şartıyla. Fabrika verilerine göre şehir şartlarında 15 mpg, otoban şartlarında ise 23 mpg elde ediyor.

Bu ünite bana fazla gelir derseniz, 3.8 litrelik litrelik V6 atmosferik benzinli ünite sizi kurtarabilir. Bu ünite 310 HP güç ve 397 NM tork elde ediyor. Bu ünitenin gücü de 8 ileri otomatik yoluyla arka tekerleklere iletiliyor. Fabrika verilerine göre şehir şartlarında 18 mpg, otoban şartlarında ise 27 mpg elde ediyor. Aracın önemli tabanı, ilk nesil Hyundai Genesis ile aynı. Yani ilk nesil Hyundai Genesis ile Hyundai Equus'un kullandığı BH-L VI adlı tabana sahip.

Kia'nın yeni amiral modeli K900'un 8 silindirli hali, 60.400 Dolar'dan başlanıyor. Fakat VIP paketini aldığınız zaman 6 Bin Dolar daha fazla ödemeniz gerekir.

"Büyük Japon otomobillerden bıkanlar için Kia K900 bence güzel alternatif. Ama oradaki adı da keşke Quoris olarak anılsaydı. Quoris'in Amerika'da K900 adıyla anılması hakkında ben uyumsuz buldum. Resmen isim konusunda Mercedes E550 ya da S600'a benzetmeye çalışmışlar. Bu markada bu model benim favorim, ama ne yazık ki isim konusunda ona yazık diyorum..."


















2 yorum:

  1. Hyundai ve KIA'nın son 20 yılda geldiği noktayı takdir etmemek mümkün değil.
    Varol Karslıoğlu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Varol Abi, Koreliler artık Avrupa ile aynı kaliteyi paylaşıyorlar!

      Sil