29 Temmuz 2014 Salı

Merakla Beklenen Mercedes-Benz Vito Yenilendi!


Alman marka Mercedes-Benz, yeni Vito modelini delikanlı V'sinden tam 7 ay sonra tanıttı.

İlk Vito modeli 1996 yılında ve ikinci nesli 2004 yılında üretilmişti. 2010 yılında ikinci nesli yüzünü tazeledi. 4 yıl aradan sonra üçüncü nesil Vito, 28 Temmuz'u 29 Temmuz'a bağlayan gecede tanıtıldı. Yeni Vito'nun rakipleri ise; yeni Renault Traffic, Ford Custom, Peugeot Expert ve Volkswagen Transporter gibi isimler yer alacak. Bu sınıfın adı D-Hafif Ticari olarak anılıyor.

Tasarıma geldiğimizde fazla söze gerek yok. Çünkü V Serisi'nin orta gelirli ve esnaf versiyonu. Standart uzunluklu Vito, selefine göre 140 mm daha uzun. Vito, biraz daha uzansa da müşterilerin ihtiyaçlarına göre üç farklı uzunluğa (Sırasıyla 4895mm, 5140mm ve 5730mm) bürünecek. 1910 mm'lik yüksekliğe sahip olan Vito, aynı zamanda iki farklı dingil seçeneğini sunacak. Yeni Vito, en fazla 1369 kilogramlık kargo hacmine de sahip.

Vito'nun arka koltuklu gelişmiş ve minibüs düzenli koltuklu versiyonları bundan böyle Tourer adlı ilave isme sahip olacak. Donanım seçeneklerine geldiğimizde Base, Pro ve Select'ten oluşacak. Bu versiyonlarda sunulacak yardımcı güvenlik sistemleri binek Mercedes modelleriyle aynı olacak. Select versiyonunda 8 tane hava yastığı standart olarak gelecek ve versiyonlara göre standart ya da isteğe bağlı olarak otomatik park yapabilen aktif park yardımcısı, yönlendirmeye müdahale edebilen yan rüzgar destek sistemi ya da lastik basınç sensörü gibi donanımlar alınabilecek.

Doğduğundan 18 yıl aradan sonra ilk defa önden çekişli seçeneğe kavuşuyor! Önden çekişli Vito, tamamen Renault yapımı 1.6 litrelik ünitelerde kullanılacak. 2.15 litrelik üniteli Vitolar hem arkadan itişe, hem de 4Matic aktarma sistemine sahip olacak.

Motor seçenekleri listesi şu şekilde:
109 CDI (1.6) 88 HP - 6MŞ - ÖÇ
111 CDI (1.6) 114 HP - 6MŞ - ÖÇ
114 CDI (2.15) 136 HP - 6MŞ/7GT - Aİ
116 CDI (2.15) 163 HP - 6MŞ/7GT - Aİ/4M
119 BT (2.15) 190 HP - 7GT - Aİ/4M

Aracın satış tarihi henüz açıklanmadı. Ama bu gidişle Türkiye'de yeni Vito, 109 ve 111 CDI versiyonlarıyla fenomen olacak!

"Mercedes, müşterileri amaçlarına göre bütün aktarmaları kullanıyor. 109 ile 111 CDI arkadan itişli olsaydı hem arka iterli, hem de Renault üniteli olsaydı daha fazla zevkli olabilirdi. Merso'nun canı sağolsun... Ama Vito'ya karşı çift öfkem var. O da V Serisi ile aynı kabini kullanmayıp, eski kabini elden geçirmesiydi. Diğeri ise çift kapılı bagaj kapağındaki yıldız yer alabilir ve ağabeyi Sprinter'da olduğu gibi yerleşebilirdi."












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder