Volkswagen Passat'ın altıncı nesli (Altıncı nesil olsa bile B7 olarak anılıyor.) ilk olarak 2010 yılının Paris Fuarı'nda tanıtılmıştı. 2011 yılında ise Detroit Fuarı'nda bedenini Amerika Pazarı için ikiye bölmüştü. 2013 yılının yaz aylarında ise, 1.8 litrelik turbo benzinli TSI motordan 250 HP güç üretebilen Performance konseptini tanıtmıştı. O ön sunum ise baz model olarak satılan 170 HP güç üreten atmosferik 2.5 FSI motorun yerini alan ve aynı güç çıkışı sağlayan (170 HP'lik) 1.8 TSI modelini de müjdeliyordu. 2013 yılının Aralık ayında ise Passat 1.8 TSI modelin üretimi, 2.5 FSI modelin üretimden kalkması karşılığında onaylandı. Şimdi ise, herkes daha da Passat'a ulaşabilmesi için BlueMotion konseptini hazırladı.
1.4 litre hacmine sahip ve EA211 koda sahip olan TSI motor, 6 ileri otomatik DSG yoluyla yalnızca ön tekerleklere aktarılıyor ve bunun karşılığında 100 kilometrelik otoban tüketimini 5.6 litrede (42 mpg) gerçekleştiriyor. Performans bakımından 150 HP güç ile 250 NM tork değerlerine sahip. Yalnız farkındalık yaratan detaylar da var, klasik Hibrid sistemlere ya da LPG/CNG gibi tankerlere ihtiyaç duymadığı için Hibrid ya da LPG ilaveli Amerikalı orta direklere gönül rahatlığıyla savaş ilanı edebilir!
Direk enjeksiyonu ve turbo sistemi 1390 cc'ye yardımcı olsa bile, Volkswagen bunlarla yetinemeyip ACT adını verdiği silindirlerin yarısını kapatma sistemini de ilave etti. 4 silindirli araca sahip olsanız bile sakin gittiğiniz sürece 2 silindirli olarak çalışacak. Aklıma gelmişken, o sistem Mart ayında düzenlenecek Cenevre Fuarı'nda tanıtılacak olan makyajlı Polo'da da yalnızda sıradan zirve modellerinde (Yani 4 silindirli hangi modeller varsa...) kullanılacak. Sıradan zirve modeli dedim, çünkü Polo'nun baz motorlarında 3 silindirli 1 litrelik TSI motora yönelme ihtimali de var...
Otomatik vites kullanılırken sizin için en düşük mekanik rulosu ile sürtünüyor. Siz gaz pedalını serbest bıraktığınız sürece de yakıt verimliliği artar. Tabi Start/Stop'un da payı var. Konsept sürümde ise Reef Mavisi'ne sahip gövde renkleriyle BlueMotion imzası en önemli ayrımlardan biri... Yalnız Passat BlueMotion konsepti ilgi görülerek övülürse eğer, kısa sürede seri üretime bağlanabilir, benden söylemesi...
"Yalnız dediklerim bu kadar değil, 1.4 TSI 150 HP güç üretiyorsa, 1.8 TSI ünitenin yaklaşık 200 HP güç üretmesi gerekirdi, ya da diğer fikrimle 1.4 TSI 170 HP, 1.8 TSI ise 250 HP güç üretebilirdi. Bunu da saçma olduğunu düşünüyorsanız, 1.4 TSI 140 HP' sahip olsaydı belki de 1.8 TSI ile 30 HP'lik makul bir farka sahip olabilirdi. Çünkü 20 HP'lik farkı çok küçük buluyorum."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder