Orta tonajlı ticari araçların öncülerinden biri de Mercedes Vito, ilk olarak 1996 yılında üretilirken, ilk kez yüzü 2000 veya 2001 yılında tazelenmişti. İkinci jenerasyonu ise 2004 yılında üretilirken, 2010 yılında yüzü tazelenir. 4 yıl aradan sonra üçüncü nesle giriş yapan Mercedes Vito Serisi, ilk önce bize Viano ile R Serisi’nin devam modeli olan V Serisi’ni verdi. Çünkü Vito’nun lüks hayata düşkün versiyonu sonuçta… Aslen 1996 ile 2004 yılları arasında üretilen ilk nesil Vito’nun lüks versiyonun da adı V Serisi idi. Fakat, 2004 yılına geldiğimizde ise adı Viano olarak değiştirilmişti. 10 yıl aradan sonra tekrar eski isme kavuştu.
Dış görünümden başlarsak, bir önceki nesle göre daha somurtkan tasarıma sahip. Arka camı ise büyütüldü! Çünkü 1-2 adet büyük alışveriş poşetlerini bagaja bırakmak için devasa bagaj kapısıyla uğraşmamamız adına, yukarıya doğru açılan arka cam tasarlandı. V-Class, V-Class Avantgarde ve Exterior Sport paketinden oluşacak olan dış seçeneklerinin yanı sıra; iki adet dingil mesafesi seçeneği, Interior Design adlı iç tasarım paketleri seçeneği ve 4895 mm’den 5370 mm’ye kadar uzanan uzunluk seçeneklerine de sahip olacak.
Başta birbirine bakan arka koltuklar ile minibüs tarzı arka koltuklar olmak üzere, bir sürü arka koltuk yerleşim seçeneklerine sahip olacak. Müşteriler isterse de arka koltuklarını sökecek. Mercedes’in Multimedya hali COMAND, sürüş gürültüsü yüksek olduğunda bile konuşulan kelimeleri anlayan ve telefonun, radyonun ve navigasyonun güvenilir şekilde kullanılmasını sağlayan LINGUATRONIC ve maksimum konfor için sıcaklık ve hava dağılımı üç veya dört bölge için ayrı olarak ayarlanabilen ve sürücünün ile ön yolcunun ayak bölmeleri ilave olarak iklimlendirilebilen THERMOTRONIC sistemleri de yer alacak.
İsteğe bağlı olarak elektrikle çalışan bagaj kapağı ile yukarıya doğru açılan arka cam gibi özelliklere sahip olan Easy Pack paketi opsiyonel olarak sunuluyor. Kaputun altında ise üç adet 2.2 litrelik (2143 cc) CDI dizel üniteler yer alacak. Bunlar sırasıyla V200 CDI, V220 CDI ve V250 BT (BlueTec) olarak adlandırılacak. V200 CDI 136 HP güç ile 330 NM torku elde edecek, ancak ne yazık ki tüketim değerleri şimdilik bilinmiyor. V220 CDI 163 HP güç ile 380 NM torku elde edecek ve karma tüketimi 5.7l/100 km olacak. V250 BT ise 190 HP güç ile 440 NM torku elde edecek ve karma tüketimi 6l/100 km olacak. V200 CDI ile V220 CDI modellerinde otomatik vites seçeneği planlanırken, V250 BT modelinde ise 7G-TRONIC PLUS adlı vites seçeneğine sahip olacak.
Güvenliğe geldiğimizde ise; yan rüzgar asistanı Crosswind Assist, sürücü yorgun veya uykulu olduğu halde molaya yönlendiren Attention Assist, ön ile arkasında ikişer olarak konumlandırılan kameralardan oluşan ve ekrana aracın kuş bakışını, manevra anı, park yerlerindeki kolaylıkları yansıtan 360 Derece Kamera Sistemi, kaza önleyici Collision Prevention Assist, kör nokta asistanı Blind Spot Assist, uzun hüzmeli farları “trafik şartlarına uygun olarak diğer sürücülerin dikkatini dağıtmayacak şekilde” otomatik ayarlayan Highbeam Assist, şerit takip asistanı Lane Keeping Assist, iki araç arasındaki aracın içinde düzenli mesafede bulunduran ve sıkıştığı zaman otomatik olarak durdurulan Distronic Plus, Traffic Sign Assist ve LED Intelligent Light System gibi özellikler yer alıyor. Ancak ne yazık ki bunların bazıları opsiyonel…
Cenevre Otomobil Fuarı’ndan kısa süre sonra piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Cenevre Otomobil Fuarı’ndan kısa süre sonra piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder