Ford Falcon modelinden esinlenerek üretilen Mustang, ilk kez 9 Mart
1964'de Ford'un Michigan Dearborn'daki tesislerinde üretilmeye başlandı.
İkinci nesli 1974, üçüncü nesli 1979, dördüncü nesli 1994 ve beşinci
nesli ise 2004 tarihinde üretilen Mustang, önümüzdeki yıldan itibaren
altıncı nesile bırakıyor. Merakla beklenen altıncı nesil Mustang, 5
Aralık Perşembe Akşamı ABC TV'de lansmanı yapılmıştı.

Yarım
asrı neredeyse deviren Mustang, şık tasarımdan kaliteli performanslarına
ve yenilikçi teknolojilerine kadar geç olsa da Avrupa'ya açılıyor. ABD
Pazarı'nda iki atmosferik motora sahip olacak. İlki 3.7 litre hacimli
305 beygirlik V6 motor ve tam 5 litre hacimli 420 beygirden fazla güç
üretilmesi beklenen V8 motor (şimdilik geçici olarak zirve model)
kullanılacak. Avrupa'daki seçeneklerimize geldiğimizde ise,
Amerika'dakiyle aynı zirve modeline sahip olacağına rağmen, yepyeni bir
baz seçeneğe sahip olacak! O da, şimdi Lincoln MKC'de (275 HP güce
sahip) kullanılan, gelecekte de Focus RS'te kullanılması planlanan 2.3
litre hacimli EcoBoost turbo benzinli motor ev sahipliğini yapacak.
Avrupalı Mustang 2.3 EcoBoost'un 310 HP güce ve 408 NM torka sahip
olması planlanıyor. Vites seçeneklerimize geldiğimizde ise şimdilik 6
ileri manuel vitese sahip, şunu belirtmek isterim ki; en azından
performanslı versiyonlarda kullanılacak olan 9 veya 10 ileri otomatik
şanzıman hazırlık aşamasında. Hatta 2015 veya 2016 yıllarında satışa
sunulacak olan TDCI Dizel, Hibrid ve Elektrikli versiyonlarını bile
çalışmaya başlamışlar.

En son teknolojiyle geliştirilmiş
süspansiyon, Dünya çapında kriter olabilecek birinci sınıf yol tutuş,
hassas direksiyon kontrolü ve sürüş konforu sağlamak için optimize
edilmiş; yenilikçi teknolojiler, geliştirilmiş kontrol ve bağlantı
özellikleri sunuyor. Çapraz trafik uyarı ile Kör Nokta Bilgi Sistemi,
Adaptif Cruise Control ve SYNC AppLink; Yeni Mustang'te artık görmeye
alıştığımız bazı sürücü destek sistemleri de mevcut olacak bunlardan
birkaçı... Daha teknolojik konsola sahip olacak olan Mustang, önde çift
noktadan bağlı bağımsız MacPherson Boru tipi stabilite barları ile
,
arkada ise entegre bağımsız helezon yaylar ve stabilite barı ile Çift
Mil (2.3L EcoBoost) ve Tek Mil (V8) amortisörler yola çıkacak.
Amerika'da
17 Nisan 2014 tarihinde satışa sunulması planlanan Mustang'in fiyatı
50.000 Dolar'ı bulacak. Avrupa ve Avustralya'da ise 2015 yılında satışa
sunulacak.
Eren TAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder