Alman marka Mercedes-Benz'in orta direği C Serisi, tepeden tırnağa yenilendi. İlk olarak 1993 yılını 1994 yılına bağlayan aylarda 190 Serisi'nin takipçisi olarak üretilen C Serisi, E Serisi'ni hatırlatan farlar ve S Sınıf'nı anımsatan genel tasarıma sahip.
Uzunluğu 4686 mm (selefine göre 104 mm daha uzun), genişliği 1810 mm (selefine göre 40 mm daha geniş), yüksekliği 1442 mm (selefine göre 5 mm daha alcak) ve dingil mesafesi 2840 mm (selefine göre 80 mm daha uzun) olan C Serisi, artık BMW 3 Serisi'nin gerisinde kalmayıp kardeşi CLA'dan daha basit ayrılabilecek. Bununla da kalmayıp, 480 litrelik bagaj hacmine de kavuştu. Ancak CLA'nın 470 litrelik bagajını göz önüne aldığımızda, C Serisi'nin en az 500 litre kadar bagajı olması gerekirdi...
İç mekanda daha az düğmelere ve üçlü yuvarlak havalandırma ızgaralarına yer verilen C Serisi, bunun karşılığında 7 inçlik (8.4 inç opsiyonel) devasa multimedya ekranına kavuştu. Modüler MRA Platformu sayesinde karoseri 100 kg daha hafiflenmiş, ekstradan %20 daha ekonomik ve performanslı hale getirildi. Yol tutuş konusunda ise bu sınıfta havalı süspansiyon sunan ilk model olma özelliğine de sahip. Opsiyonel olarak sunulan AirMatic sistemi, her iki aksta elektronik olarak kontrol ediliyor ve sürekli değişken yaylanmayı sağlıyor. Standart çelik süspansiyonda ise, sürücü tarafından seçilebilen amortisör sistemiyle (Comfort, sportif karakterli konfor ve aracı 15 mm alçaltan Sport) gelecek.
Motor seçeneklerimize geldiğimizde ise, önce Türk model diyebileceğimiz C180'den başlayalım. 1.6 litrelik turbo benzinli ünitenin güç ve tork (156 HP - 250 NM) değerleri aynı olmasına rağmen, sıfırdan yüze 8.2 saniyede kalkış yapıyor ve 100 kilometrede bir karma kullanımda 5 litre yakıp 116 gr/km CO2 salınım yapıyor.
C220 BlueTEC ise, 2.2 litrelik turbo dizel ünitenin güç ve tork (170 HP - 400 NM) değerleri aynı olmasına rağmen, sıfırdan yüze 8.1 saniyede kalkış yapıyor ve 100 kilometrede bir karma kullanımda 4 litre yakıp 103 gr/km CO2 salınım yapıyor.
Serinin en yeni turbo benzinli üyesi C200, 2 litrelik turbo benzinli üniteden 184 HP güç ile 300 NM tork elde ediyor. Sıfırdan yüze 7.5 saniyede kalkış yapıyor ve 100 kilometrede bir karma kullanımda 5.3 litre yakıp 123 gr/km CO2 salınım yapıyor.
C250 CDI ile aynı üniteyi paylaşan C300 BlueTEC HYBRID, 100 km’de 3.9 litre yakıt tüketimli araca ek olarak 27 HP’lik ek güç sağlayacak. Yani, 27 beygirlik güç için 100 km'de 3.9 litre harcayan Hibrid motorla şarj oluyor bildiğim kadarıyla...
Yepyeni geliştirilen 6 ileri manuel ile 7G-TRONIC şanzımanda da sahip olacak olan Mercedes-Benz C Serisi, bazı motorlarda 4Matic aktarma opsiyonuna da sahip olacak. Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus ve Traffic Sign Assist with Wrong-Way Alert gibi güvenlik donanımı da isateğe bağlı olarak sunulacak. Jantlara geldiğimizde giriş seviyesinde 17 inçlik jantlar yer alacak iken, AMG paketinde 18 inçlik jantlar yer alacak.
Diğer yandan Station Wagon ve Coupe karoser'in yanı sıra Convertibleseçeneği de yer alacak. Fakat CLC (Eskiden C SportCoupe'nin devamı niteliğinde olarak 2008 ile 2011 yılları arsında üretilmişti.) adında 4 kapılı Coupe de takip edecek mi?
AMG'ye geldiğimizde, artık 6.2 litrelik devasa atmosferik motorun yerini tam 4 litrelik turbo benzinli V8 motoru kullanacak ve 500 HP gibi güçlere sahip olacak. M117 kodlu motor, 6.2 litrelik motora göre artık daha verimli ve ekonomik olabilecek.
7 kez Formula 1 Dünya Şampiyonu olan Michael Schumacher, C Serisi''nin son kamuflajlı modelini kullanarak güvenlik sistemlerini deneyip, mühendislerle beraber yeniden düzenledi. Bu sayede C Serisi, artık daha güvenli olacak. Aşağıdaki videolardan bakarsanız, Mercedes C Serisi almanız için bir sebep daha doğacak..!
Almanya'da C180 33.558 Euro, C200 36.414 Euro ve C220 BT 38.675 Euro'dan başlayacak iken, Türkiye'de fiyatları belli olmasa bile 2014 yılı içerisinde geleceğinden eminim...
Eren TAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder